Forum Tuning-Forum Strona Główna Tuning-Forum
Forum o motoryzacji, oraz nowości ze świata motoryzacji
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Alfa Romeo Brera

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tuning-Forum Strona Główna -> Wiadomości Motoryzacyjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom
1st Admin here



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: DW Wrocław

PostWysłany: Sob 10:37, 05 Lis 2005    Temat postu: Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera już od momentu pierwszej prezentacji budziła niekłamane emocje. Teraz Brera wchodzi na rynek, a raczej wjeżdża na drogi

Nadwozie zaprojektowane przez włoskiego mistrza Giorgetto Giugiaro przykuło wzrok i budziło zachwyt już w 2002 roku, wówczas jeszcze jako model koncepcyjny. Teraz marzenie o przepięknym coupe się ziściło.
Alfa Romeo, jak mało która marka, potrafi wywołać szybsze bicie serca. Jej modele od dawna już nie są nudnymi sedanami czy praktycznymi kompaktami. Producent zawsze potrafi w swoich autach zawrzeć sportowego ducha i włoski smak. Prawdziwe stylistyczne rozsmakowanie przychodzi jednak, gdy podziwiać można model Coupe

Brera to klasyczne 2+2-osobowe coupe. Przy zapewnieniu wygodnego podróżowania dwójce dorosłych i dwójce dzieci uda się jeszcze zabrać 300l bagażu. Jeśli zrezygnujemy z "familijnego" użycia auta, możemy nawet wybrać się na dłuższe wakacje z całym ekwipunkiem, bowiem po złożeniu siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 610l. Jednak nie dla bagażnika kupuje się Alfę, a tym bardziej Brerę.

Prawdziwi "alfiści" wybiorą raczej z własnej woli ograniczenie pojemności kufra, a to za sprawą opcyjnego zestawu car-audio firmy Bose (wtedy rezygnujemy z ok. 50 litrów przestrzeni bagażowej). Ale i sprzęt grający nie jest tu sprawą kluczową. Co więc jest? Odpowiedź jest prosta: Emocje

Na to mało sprecyzowane pojęcie można złożyć projekt nadwozia i wnętrza a także osiągi.

Brera spogląda na drogę trzema parami okrągłych świateł. Pomiędzy nimi trójkątny grill, który głęboko wrzyna się w masywnie ukształtowany zderzak. Do tego jeszcze nisko poprowadzona maska z wyraźnym przetłoczeniem w kształcie litery V i wydęte błotniki. Całość tworzy nieco złowrogi i agresywny charakter, jakby Alfa mówiła: "Spróbujcie się tylko ze mną. Ja jestem najlepsza."

Spłaszczony kształt nadwozia i masywny tylny słupek w połączeniu dużymi alufelgami daje wrażenie dynamiki. Ta bryła (choć słowo bryła z pewności tu nie pasuje) ze szczególną przyjemnością tnie powietrze na autostradzie, a w mieście każe innym użytkownikom dróg oglądać się za sobą.

Jak wiadomo koniec wieńczy dzieło, a więc i tył auta jest stylistycznym majstersztykiem. Ostro narysowana szyba, nad którą widnieje delikatna lotka kończąca linię dachu i tak samo ostre i płaskie lampy. Dodatkowo cztery chromowane końcówki układu wydechowego zatopione w nisko schodzącym zderzaku. Wszystko szerokie i mocne. Nic dziwnego, że Giugiaro wymuskał do ostatniego detalu tył tego cacka, bowiem to właśnie ta część nadwozia najczęściej będzie obserwowana przez innych kierowców. Tu dochodzimy do osiągów.

Dość powiedzieć, że nawet oszczędny Diesel w tym samochodzie będzie miał moc 200 koni mechanicznych – jednostka 2,4 JTD będzie jednak montowana później. Od początku za to mamy do wyboru dwa motory benzynowe. Pierwszy 2,2 litra ma 185 KM i pozwala na rozpędzenie do 100 km/h w 8,6 sekundy. Autostradą popędzimy maksymalnie 222 km/h. Drugi to topowa wersja Brery. 260 KM z widlastej "szóstki" o pojemności 3,2 pozwala na pełną satysfakcję z prowadzenia. Tym bardziej, że z tym silnikiem wszystkie cztery koła będą chciały uciec spod nadwozia. System Q4 z trzema mechanizmami różnicowymi w normalnych warunkach zapewnia przekazanie momentu obrotowego w stosunku 43/57 na przednią i tylną oś. Przy zablokowaniu środkowego mechanizmu różnicowego, co następuje np. w trakcie utraty przyczepności na śliskiej nawierzchni, napęd może być przekazywany w stosunku 72/28 lub 22/78 na przednie i tylne koła. Auto "katapultuje" do setki w niecałe 7 sekund a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.

Aby te osiągi współgrały z komfortem jazdy oraz bezpieczeństwem, wykorzystano podobne rozwiązania w zawieszeniu, jak we wprowadzonym do sprzedaży w tym roku modelu Alfa Romeo 159. Z przodu pracują podwójne wahacze, zaś z tyłu użyto zawieszenie wielowahaczowe. O tym, czy zapewnią one lepsze trzymanie się drogi i więcej sportowych doznań przekonamy się najwcześniej w przyszłym roku. Wówczas to Brera pojawi się na naszym rynku.

Zdjęcia:





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leopard
Junior Admin



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 18:04, 06 Lis 2005    Temat postu:

Oj tak,jest piękna,tyl zwlaszcza,lepszego nie mogli zrobic.JEst piekna.Tyl ma piekne swiatla,z przodu charakterystyczne dla AR 3 zarowki,4 wydechy tez sa super. Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mustangshelby
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 21:57, 06 Lis 2005    Temat postu:

Jak wejdzie na rynek, to będzie jeden z najładniejszych samochodów jeżdzących po drogach. Jest cudowny!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łuk@sz
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: z AG

PostWysłany: Śro 15:03, 09 Lis 2005    Temat postu:

Macie racje-piękny samochód Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik999
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Sob 17:36, 12 Lis 2005    Temat postu:

przód piekny, tył piękny, ale... wszystko psuje profil boczny pasuje raczej do jakigoś kompaktu... ideałem dla mnie byłby MIX - Brera z profilem bocznym GT Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pavlik4p
Moderator



Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Nie 14:05, 13 Lis 2005    Temat postu:

Dominik999 napisał:
przód piekny, tył piękny, ale... wszystko psuje profil boczny pasuje raczej do jakigoś kompaktu... ideałem dla mnie byłby MIX - Brera z profilem bocznym GT Wink


jak dla mnie to nowa Alfa jest juz GT samym w sobie Very Happy i napewno nie przypomina [przynajmniej w wersji 3D] zadnego z juz istniejacych monotonnych kompaktow Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tuning-Forum Strona Główna -> Wiadomości Motoryzacyjne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin