Forum Tuning-Forum Strona Główna Tuning-Forum
Forum o motoryzacji, oraz nowości ze świata motoryzacji
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opel Calibra Turbo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tuning-Forum Strona Główna -> Samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tyomaj
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:11, 16 Lis 2005    Temat postu: Opel Calibra Turbo

Cała przygoda zaczęła się od najpiękniejszego samochodu jaki wyprodukowano w historii motoryzacji - Calibra, bo o niej mowa.

Nadwozie/Podwozie :
Z przodu zamontowany został zderzak Riegera (aktualnie Mattiga), z boku progi, na tylniej klapie potężna lotka, również od Riegera. Na masce pojawił sie znacznych wymiarów wlot powietrza zaadoptowany z Toyoty Celica, a także listwa przedłużająca maskę. Tylnie lampy uległy przyciemnieniu.
Z nadwozia zniknęły wszelkie oznaczenia zdradzające markę, model oraz typ silnika odrodzonej Cali. We wnękach zderzaków, atrapie oraz wlocie powietrza pojawiła się aluminiowa siateczka. Aluminium zagościło również na klapce wlewu paliwa. Całość dopełniły aluminiowe felgi Borbet o rozmiarze 7,5x16 z przodu i 9x16 z tyłu, opony Fulda Extremo - 215x40 z przodu i 225x40 z tyłu. Zmiany te wyrażenie optycznie poszerzyły samochód, oraz polepszyły właściwości jezdne. W celu poprawienia warunków jazdy zainstalowane zostały xenony w miejscu standartowych lamp. Podwozie zostało oświetlone czteroma niebieski neonami firmy Folia Tec. W reflektorach i dodatkowych halogenach pojawiły się stroboskopy.

Zawieszenie i hamulce :

Założone zostały sportowe amortyzatory Power Tech, sprężyny obniżające zawieszenie o 50mm firmy KW oraz pierścienie dystansowe poszerzające rozstaw tylniej osi o 20mm z obydwóch stron, wszystko w celu polepszenia właściwości jezdnych. O sztywność nadwozia dba rozpórka amortyzatorów (kielichów) D&W. Seryjne tarcze zostały zastąpione sportowymi Brembo z nacięciami, a stosowane dotychczas klocki Ate wymienione zostały na Ferodo Racing 2000.

Silnik i układ wydechowy :

Zmiany w zawieszeniu i układzie hamulcowym wymuszone zostały tym, co zaszło pod maską. Początkowo silnik posiadający już wystarczającą moc 150KM (2.0 16v), wyposażony został w zestaw magnetyzerów (układ paliwowy, powietrza i chłodzenia), filtr stożkowy K&N, świece SplitFire oraz sportowy kolektor wydechowy. W krakowskim V-Techu przeprogramowana została elektronika, po jakimś czasie to już nie wystarczało. Po zlocie Calibra Team w Borkach, Cali otrzymała nowe serce. Silnik 2.0 Turbo z 1996 roku, przebiegiem ok.30 tyś.km, oraz olbrzymim intercoolerem rodem z WRC. Klimatyzacja poszła w odstawkę, ponieważ wszystko sie już nie zmieściło pod maską. Układ wydechowy został zmieniony na sportowy Remusa z rurami o średnicy 70mm i strumienicą Michaela. Całość dopełniły dwie ogromne końcówki po obu stronach auta w stylu DTM, z których wydobywa się na wolnych obrotach przyjemny bas, a po dodaniu gazu - ryk z piekła rodem.

Wnętrze :

Fotele i boki otrzymały nowe obicia ze skóry w kolorze niebiesko-czarnym, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa firmy Schruth, aluminiowe dywaniki, gałka zmiany biegów oraz nakładki na pedały Folia Tec. Podświetlone zostało również wnetrze dwoma niebieskimi neonami.

Plany :

Nowy lakier, gwintowane zawieszenie Koni oraz zmiana aluminiowych felg na 18-calowe. Wkrótce również dzięki firmie Waver Motosport samochód będzie posiadał moc ok.290-320KM poprzez modyfikacje silnika oraz zainstalowanie podtlenku azotu.

Koszty :

Ospojlerowanie + wloty +koszty lakierowania : 4800 zł.
Aluminiowa siatka : 120 zł
Przyciemnienie szyb + lamp : 750 zł.
Opony Fulda Extremo : 2000 zł.
Amortyzatory Power Tech : 1600 zł.
Sprężyny KW : 600 zł.
Pierścienie dystansowe 20mm : 300 zł.
Rozpórka kielichów D&W : 240 zł.
Tarcze Brembo : 420 zł.
Klocki Ferodo Racing : 300 zł.
Zestaw magnetyzerów : 280 zł.
Filtr sportowy K&N : 400 zł.
Świece SplitFire : 240 zł.
Układ wydechowy Remus : 1800 zł.
Skóra wewnątrz : 1600 zł.
Strumienica Michael : 500 zł.
Przypunktowe pasy Schruth : 500 zł.
Aluminiowe dywaniki : 200 zł.
Gałka zmiany biegów Sparco : 80 zł.
Intercooler : 600 zł.
Lampy xenonowe : 1300 zł.
Podświetlenie podwozia : 1100 zł.

Silnik z Calibry Turbo : 5000 zł.

Fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]

... Informacje pobrane z [link widoczny dla zalogowanych] Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tuning-Forum Strona Główna -> Samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin