Forum Tuning-Forum Strona Główna Tuning-Forum
Forum o motoryzacji, oraz nowości ze świata motoryzacji
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VW Lupo 3L 4Motion

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tuning-Forum Strona Główna -> Moto-Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom
1st Admin here



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: DW Wrocław

PostWysłany: Pią 19:03, 21 Paź 2005    Temat postu: VW Lupo 3L 4Motion

VW Lupo 3L 4Motion (najszybszy ropniak w Europie)
Klasa diesel w wyścigach sss z roku na rok robi ogromne postępy. Tak naprawdę wyścigi w tej klasie rozpoczęły się na dobre w 2003r, kiedy to silniki 1,9 TDI uzyskiwały moce przekraczające 200 KM. Bardzo popularnym modelem przerabianym pod klasę diesel jest VW Lupo, oczywiście nie z seryjnym silnikiem jakim był 1,4 TDI, a z najmocniejszą jednostką 150 KM. Już sam w sobie silnik o tak dużej mocy w takim małym samochodzie może w zupełności wystarczyć, jednak specjaliści z Masters Tuning poszli po największej linii oporu co zaowocowało stworzeniem najszybszego ropniaka w Polsce i prawdopodobnie w Europie.

SILNIK:

- swap na 1.9 TDI (150KM) został rozwiercony do poj. 2094cc
- hybrydowa turbosprężarka własnej konstrukcji (wewnętrzne elementy pochodzą od Renault Laguny 2,2 Dci, a część tłocząca pochodzi z silnika 320 CDI z mercedesa). Taka turbosprężarka może tłoczyć powietrze pod ciśnieniem 2 barów
- ostre, sportowe wałki Grundler Motosport, model HP
- większe pompowtryskiwacze Boscha 90-tki
- program napisany i wgrany przez Marka Staszewskiego
- głowica została zmodyfikowana z której usunięto hydrauliczne regulatory luzów zaworowych, a ich miejsce zajęły płytkowe z firmy Paradowski
- mocniejsze sprężyny zaworowe
- seryjny intercooler z silnika TDI PD150

NAPĘD:

- napęd 4x4 z Golfa 4Motion
Podłoga za fotelami została wycięta i zastąpiona elementem pochodzącym z czteronapędowego Golfa. Podłogę trzeba było skrócić o 6 cm
- napęd na tył przekazywany jest za pomocą Haldex’a + komputer sterujący własnej konstrukcji
W kabinie znajduje się ekran na którym jest pokazany rozkład momentu obrotowego na obie osie, oraz przełączniki umożliwiające jego płynną zmianę. Standard to 50% na przód i 50% na tył, ale można „zdejmować” moc z tyłu, aż do całkowitego odłączenia tylnego napędu. Służy do tego również przycisk znajdujący się na kierownicy.
Na zawodach Lupo startuje z napędem 50 na 50 i tak jest do trzeciego biegu, wtedy kierowca odłącza tylny napęd
- trój spiekowe sprzęgło

ZAWIESZENIE:
- przednie, to kolumny McPherson z VW Golfa IV, wyczynowe, gazowe amortyzatory Bilstein i sprężyny skrócone o jeden zwój
- tył, to wielowahaczowe z Golfa, skrócone własnym patentem

Co ciekawe przez owe wahacze nie starczyło miejsca na wyprowadzenie wydechu, więc wykonany w El-Tecu wydech wystaje ładnie wkomponowany z boku auta

KOŁA:

- 15” obręcze Team Dynamics o szerokości 6 cali
Na zawody używane są opony bieżnikowane Markguma o rozmiarze 195/50 R15. Jednak ostatnio na tylnej osi można zauważyć koła o większej średnicy (profil 60) a to po to, aby zniwelować różnicę prędkości kół na osiach, która obecnie wynosi ok. 2%

HAMULCE:

- seryjne elementy z Golfa 4Motion

WNĘTRZE:

- fotele BiMarco Expert
- szelkowe pasy bezpieczeństwa OMP
- deska rozdzielcza z poliwęglanu (waga ok. 1 kg)
- wskaźniki z VW Passata B5
- wyczynowy zbiornik paliwa
- maksymalne odelżenie (brak tapicerki, wygłuszeń)

MOC:

Zależy od ustawienia komputera:
Od 190 do 220 KM
Moment: 400 Nm

0-40km/h 1,2
0-60km/h 2,1
0-80km/h 3,6
0-100km/h 5,4
0-120km/h 7,3
0-140km/h 10,2
0-160km/h 13,7
0-180km/h 18,6

0-400m: 11,693 !!!!!!!!!!!!!!!! w Toruniu

Elastyczność:

60-100km/h (IV/V) 2,8/4,7
80-120km/h (IV/V/VI) 3,6/4,2/4,8

Kierowca i konstruktor: Marek Staszewski



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leopard
Junior Admin



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pią 17:43, 28 Paź 2005    Temat postu:

Kurze takie to male a taki ma silnik,leciutkie to jest to nie ma czemu dziwic czemu takie osiagi.5,4 do 100km/h,bardzo dobry wynik,waga robi swoje ale przeciez najwazniejszy jest silnik,turbosprezarka Arrow bardzo dobry wybor,proszę,wlasnej konstrukcji,czyli mozna zrobic cos samemu i tanieja tu najbardziel liczy sie kasa.Intercooler,4 moution,nie ma innego wyjscia,w takich autach zawsze musi byc naped na cztery kola,kolumny McPhersona to nic szczególnego,w wiekszosci dobrych aut sa zamontowane Exclamation Dobra elastycznosc i czego chciec wiecej Exclamation Auto marzenie,podoba mi się Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tuning-Forum Strona Główna -> Moto-Tuning Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin